Getroffen maatregelen omtrent het Corona virus

Fijne gast van AIM,

Zoals bij u bekend mochten wij als Horeca onderneming onder zeer strenge voorwaarden ons restaurant heropenen op 1 juni 2020. Helaas was dit niet voor de rest van het jaar het geval want sinds 15 oktober jl. moesten wij – ondanks alle genomen maatregelen – toch de deuren weer sluiten.

Wat wordt er allemaal bij Restaurant AIM gedaan om u een veilige plaats te kunnen bieden?

Implementatie techniek in luchtbehandelingsysteem deactiveert 99,9% van het coronavirus
Graag beginnen we met de nieuwste maatregel die wij hebben genomen in de hoop de deuren weer op korte termijn te mogen openen. Op 20 november 2020 hebben wij namelijk een nieuwe investering gemaakt in ons – toen al zeer goede – luchtbehandelingsysteem. 

Deze investering is in een oplossing die actief en passief het restaurant reinigt van schimmels, bacteriën en virussen. JA! Ook COVID-19 wordt actief bestreden in ons restaurant.

Niet alleen de veelbesproken aerosolen worden aangepakt, maar ook de oppervlakten zoals de tafelbladen, deurklinken, bar en uitgifte van de keuken en niet geheel onbelangrijk het luchtbehandelingsysteem zelf.

Er is onafhankelijk bewezen dat deze techniek 99,9% van het coronavirus deactiveert.

Dit biedt dus een directe bescherming tegen blootstelling aan het virus. 

De techniek waar wij voor gekozen hebben heet REME HALO AOP van Clean Air Europe en is geïnstalleerd door Arco Luchttechniek. Thierry Beukert van Arco Luchttechniek heeft 22 november jl. bij het programma ‘Next Level’ op RTLZ uitgelegd hoe dit precies werkt.

1,5m en mogelijkheden extra reiniging handen
Wij hebben de ruimte tussen de tafels en stoelen aangepast naar ruim 1,5 meter afstand. Het personeel blijft extra hygiëne maatregelen treffen. De handen worden nog vaker gewassen dan normaal. Bij binnenkomst vragen wij ook u om uw handen te desinfecteren. Hetzelfde verzoeken wij voor uw toiletbezoek. Hiervoor hebben wij een speciale tafel ingericht waar ook lampjes geactiveerd kunnen worden, zodat u de andere gasten niet kruist in de ruimtes van de toiletten waar wij geen 1,5m kunnen waarborgen. U activeert het lampje met uw voet. Toiletten, werkbanken, deurklinken, stoelen en tafels worden extra gereinigd. Ook werken we buiten met linnen op de tafels, welke uiteraard tussen de shifts vervangen worden.

Shifts, dat was nieuw bij AIM en geheel niet waar ons hart ligt. Echter, door de extra ruimte tussen de tafels is een groot deel van onze tafels uit het restaurant en van het terras komen te vervallen. Om hier doorheen te komen zijn wij genoodzaakt om in shifts te gaan werken. Zodra de maatregelen opgeheven worden zal ook dit direct opgeheven worden.

Een verdeling in shifts houdt in dat u tussen een vastgestelde tijd kunt komen genieten in het restaurant-gedeelte van AIM. Dit houdt dan ook in dat u aan het einde van een shift vriendelijk wordt verzocht om van tafel te gaan zodat wij de hygiëne maatregelen kunnen treffen voor de volgende gasten.

De shifts zijn opgedeeld als volgt.
Lunch:
Shift 1 van 12.00 tot 14.00 uur
Shift 2 van 14.30 tot 16.30 uur

Diner:
Geen shifts. Geopend van 18.00 – 21.45 uur. Vanaf 22.00 uur mogen er helaas geen gasten meer in ons restaurant aanwezig zijn.

Geef duidelijk aan wat uw voorkeur heeft of controleer de beschikbaarheid via +31 35 582 22 15.

Per tafel mogen er 4 personen plaats nemen uit diverse huishoudens. Komt u niet uit 1 huishouden dan creëren wij per 2 personen extra ruimte (1,5m) aan dezelfde tafel. Komt u wel uit 1 huishouden geef dit dan duidelijk aan. U kunt in dat geval met uw hele huishouden (ook >4 personen) reserveren en plaats nemen aan een ‘gewone’ tafel in het restaurant.

Er is binnen in het restaurant een maximum gesteld aan het aantal aanwezige gasten van 30 personen in totaal, buiten mogen wij uitbreiden tot 50 personen.

Vooralsnog werken wij niet met mondkapjes op. Dit zal pas gebeuren wanneer dit door de overheid opgelegd wordt. Hierover is aangekondigd dat dit per 1 december 2020 wettelijk is vastgelegd. Helaas moeten wij ons hier dan ook aan houden ondanks de bedenkingen die wij hierbij hebben voor de gezondheid van ons team. Heeft u wel eens gesport met een mondkapje op?

Ons team leeft de persoonlijke checklist nauwkeurig na. Bij twijfel blijft iemand thuis, wordt getest en pas wanneer de test negatief is zal deze persoon weer aan het werk gaan in ons restaurant.

Tot slot registreren wij uiteraard de gegevens van de persoon die reserveert. Bent u te gast mee, maar vindt u het prettig om uw gegevens achter te laten in het geval de GGD contact op zou willen nemen, dan bieden wij hiertoe de mogelijkheid middels een webformulier. Op diverse plaatsen in ons restaurant treft u formulieren met een QR-code. Deze code stuurt u direct naar het formulier waar u uw gegevens kunt invullen. De gegevens komen bij ons in een inbox waarbij deze direct in de juiste map wordt geplaatst. Enkel wanneer wij de gegevens nodig zouden hebben zullen wij deze benaderen. Na 14 dagen worden uw gegevens gewist. Volledig volgens de AVG-richtlijnen, alsmede die van de overheid.

Wij rekenen op uw begrip en medewerking en hopen dat u samen met ons deze tijd een fijne invulling geeft.

Graag tot ziens bij AIM.

Hartelijke groet,
Wessel, Latoya en het team