Getroffen maatregelen omtrent het Corona virus

Fijne gast van AIM,

Om goede voorzorgsmaatregelen te nemen hebben wij deze pagina gevuld met informatie over hoe wij met uw en onze veiligheid om gaan met betrekking tot COVID-19.

Wat wordt er allemaal bij Restaurant AIM gedaan om u een veilige plaats te kunnen bieden?

Implementatie techniek in luchtbehandelingsysteem deactiveert 99,9% van het coronavirus
Graag beginnen we met de nieuwste maatregel die wij hebben genomen in de hoop de deuren weer op korte termijn te mogen openen. Op 20 november 2020 hebben wij namelijk een nieuwe investering gemaakt in ons – toen al zeer goede – luchtbehandelingsysteem. 

Deze investering is in een oplossing die actief en passief het restaurant reinigt van schimmels, bacteriën en virussen. JA! Ook COVID-19 wordt actief bestreden in ons restaurant.

Niet alleen de veelbesproken aerosolen worden aangepakt, maar ook de oppervlakten zoals de tafelbladen, deurklinken, bar en uitgifte van de keuken en niet geheel onbelangrijk het luchtbehandelingsysteem zelf.

Er is onafhankelijk bewezen dat deze techniek 99,9% van het coronavirus deactiveert.

Dit biedt dus een directe bescherming tegen blootstelling aan het virus. 

De techniek waar wij voor gekozen hebben heet REME HALO AOP van Clean Air Europe en is geïnstalleerd door Arco Luchttechniek. Thierry Beukert van Arco Luchttechniek heeft 22 november jl. bij het programma ‘Next Level’ op RTLZ uitgelegd hoe dit precies werkt.

1,5m en mogelijkheden extra reiniging handen
Wij hebben de ruimte tussen de tafels en stoelen aangepast naar ruim 1,5 meter afstand. Het personeel blijft extra hygiëne maatregelen treffen. De handen worden nog vaker gewassen dan normaal. Bij binnenkomst vragen wij ook u om uw handen te desinfecteren. Hetzelfde verzoeken wij voor uw toiletbezoek. Hiervoor hebben wij een speciale tafel ingericht waar ook lampjes geactiveerd kunnen worden, zodat u de andere gasten niet kruist in de ruimtes van de toiletten waar wij geen 1,5m kunnen waarborgen. U activeert het lampje met uw voet. Toiletten, werkbanken, deurklinken, stoelen en tafels worden extra gereinigd. Ook werken we zowel binnen als buiten met linnen op de tafels, welke uiteraard tussen de shifts vervangen worden.

Geef duidelijk aan wat uw voorkeur heeft of controleer de beschikbaarheid via +31 35 582 22 15.

Per tafel mogen er 2 personen plaats nemen uit diverse huishoudens. Komt u wel uit 1 huishouden geef dit dan duidelijk aan. U kunt in dat geval met uw hele huishouden (ook >2 personen) reserveren en plaats nemen aan een ‘gewone’ tafel op het terras.

Wij werken niet met mondkapjes op. Waarom doen wij dit niet? Wij geloven dat dit de gezondheid van ons team schaadt. Stelt u zich een moment voor dat u met 30+ graden in de sportschool aan het hardlopen bent op een loopband met een mondkapje op. Naast het feit dat u uw eigen adem inademt biedt dit simpelweg niet genoeg lucht. Het werk in de horeca is vergelijkbaar hiermee. Daarnaast zit het mondkapje vervolgens niet lekker, men zit hier met zijn/ haar handen aan om vervolgens uw bord naar tafel te brengen. Ook dit vinden wij qua hygiene niet gepast!

Is dit wel veilig dan? JAZEKER! Ons hele team laat zich namelijk wekelijks testen op Covid wanneer zij geen symptomen hebben en bij symptomen worden zij DIRECT getest en zullen pas weer op het werk verschijnen bij een negatieve test. Zo houden wij het voor ons allemaal veilig en gezond!

Verwachten wij dat u met een mondkapje ons terras betreedt? Nee, absoluut niet. Wij vertrouwen u erop dat u enkel naar ons restaurant komt wanneer u gezond bent. En daarbij meten wij met gelijke monniken, gelijke kappen. Samen zorgen wij voor een fijne en veilige omgeving.

Ons team leeft de persoonlijke checklist nauwkeurig na. Bij twijfel blijft iemand thuis, wordt getest en pas wanneer de test negatief is zal deze persoon weer aan het werk gaan in ons restaurant.

Tot slot registreren wij uiteraard de gegevens van de persoon die reserveert. Bent u te gast mee, maar vindt u het prettig om uw gegevens achter te laten in het geval de GGD contact op zou willen nemen, dan bieden wij hiertoe de mogelijkheid middels een webformulier. Op diverse plaatsen in ons restaurant treft u formulieren met een QR-code. Deze code stuurt u direct naar het formulier waar u uw gegevens kunt invullen. De gegevens komen bij ons in een inbox waarbij deze direct in de juiste map wordt geplaatst. Enkel wanneer wij de gegevens nodig zouden hebben zullen wij deze benaderen. Na 14 dagen worden uw gegevens gewist. Volledig volgens de AVG-richtlijnen, alsmede die van de overheid.

Wij rekenen op uw begrip en medewerking en hopen dat u samen met ons deze tijd een fijne invulling geeft.

Graag tot ziens bij AIM.

Hartelijke groet,
Wessel, Latoya en het team